%

suomalaisista käyttää Facebookia

Facebook-mainonta tavoittaa ihmiset tehokkaasti 

Facebook on Suomessa edelleen suurin sosiaalisen median alusta: 75 % suomalaisista käyttää Facebookia. Yli puolet tästä kävijämäärästä vierailee Facebookissa useita kertoja päivässä.

Facebook on tehokkaimpia digimainonnan kanavia Suomessa. Kattavan tavoittavuuden lisäksi mainoksia pystytään kohdentamaan tarvittaessa erittäin tarkasti esimerkiksi kiinnostustenkohteiden, harrastusten ja vaikka ikäryhmien mukaan. Facebook-mainonta on lisäksi hyvin kustannustehokasta: sen avulla tavoitetaan suuri joukko potentiaalisia asiakkaita maltillisellakin budjetilla

Facebook-mainontaa kannattaa hyödyntää lähes kaikessa markkinoinnissa: se toimii tehokkaasti esimerkiksi näkyvyyden kasvattamisessa, kampanjoissa ja uudelleenmarkkinoinnissa.

Facebook-mainonnan edut: 

  • Kustannustehokasta mainontaa, jonka tulokset ovat tarkasti mitattavissa.
  • Facebookilla on lähes kolme miljoonaa suomalaista käyttäjää, joille pystytään kohdentamaan mainoksia hyvinkin tarkasti esimerkiksi kiinnostuksenkohteiden perusteella.
  • Monipuoliset mainostyypit: mainoksissa voi käyttää esimerkiksi yhtä tai useampaa kuvaa, videota tai tuotekarusellia.
  • Ketterä alusta, nopeita tuloksia. Ihanteellinen esimerkiksi kampanjoihin ja näkyvyyden kasvattamiseen.

Instagram-mainonta

Instagram-mainonta toteutetaan samalla välineellä Facebook-mainonnan kanssa. Se voidaan yhdistää Facebook-mainontaan, tai vaihtoehtoisesti markkinoida pelkästään Instagramissa. Instagram toimii erityisesti nuorempien yleisöjen tavoittamisessa ja näkyvyyden kasvattamisessa.