Verkkokaupat

Verkkokaupan perustaminen – verkkokaupan tehtävä on myydä

 

Kaupan liiton ja Kantar TNS:n julkaiseman Digitaalinen kauppa 2016 -tutkimuksen mukaan suomalaiset käyttivät verkko-ostoksiin viime vuonna yhteensä 8,5 miljardia euroa. Verkkokauppa on kasvanut selkeästi vuosi vuodelta, ja yhä useammin ostostapahtuma tehdään mobiililaitteella. Responsiivisesti toimiva eli eri kokoisiin näyttöihin mukautuva verkkokauppa kerää siis huomattavasti enemmän liikennettä kuin mukautumaton kilpailijansa.

Verkkokaupan tärkeimpiä ominaisuuksia sekä asiakkaan että omistajan kannalta ovat nopeus, turvallisuus ja käytännöllisyys. Kun tähän lisätään tyylikäs ulkoasu, alkaa paketti olla kasassa. Responsiivisuuden merkitystä ei voi korostaa liikaa, sillä jossakin ostosprosessin vaiheessa asiakas käyttää hyvin todennäköisesti mobiililaitetta.

Hyvässä verkkokaupassa on

  • selkeä ja helppokäyttöinen käyttöliittymä
  • responsiivinen toimivuus
  • nopeat latautumisajat
  • helppo päivitettävyys
  • kävijäseuranta kunnossa.

Platina verkkokaupan toteuttajana

Toteutamme verkkokaupat nykyaikaisin normein responsiivisiksi ja hakukoneystävällisiksi. Valmis verkkokauppa on helppo päivittää ja se on tarvittaessa laajennettavissa erilaisin lisätoiminnallisuuksin. Verkkokaupan perustaminen avullamme on vaivatonta, ja asiakkaidemme käytössä on laaja ohjesivusto.

Platina rakentaa verkkokaupat pääosin WooCommercen pohjalle. WooCommerce on WordPressiin lisättävä verkkokauppaominaisuus, joka toimii alustana yli 39 % maailman kaikista verkkokaupoista, ja sitä käyttää iso joukko maailmanluokan brändejä. WooCommerce on ketterä, selkeä ja käytännöllinen verkkokaupparatkaisu.